höst+kärleksmusik=sant

Jag kommer på mig själv, gång på gång, med att jag sitter och lyssnar på deppiga kärlekslåtar.

Visst, kärlek i all ära, men det är lätt att bli lite låg och tycka synd om sig själv när denna typ av musik strömmar ut ur högtalarna. Fast det är ju så mysigt, så jag kan inte låta bli.

Jag hittar någon goding ibland, och då lyssnar jag nästan enbart på just DEN låten. Inget annat. Detta gör såklart att jag snabbt tröttnar på låtar, och måste hinna nya.

Kärleksmusik och hösten tycker jag går hand i hand. Mysiga hemmakvällar med tända ljus, te, skön musik och trevligt sällskap. Är inte detta underbart? Jo, det tycker jag.

Så, kära vänner, gör en riktigt mysig höst lista på spotify, sätt på lite te, tänd några ljus och bjud hem en trevlig person att dela denna myskväll med.
Det är mitt tips till svenska folket, för att klara av höstens mörker.

Tänkte passa på att bjuda på lite sköna musiktips, så varsågoda, ta för er!

Josh Groban - Hidden away (såklart!)
Simon & Garfunkel - The boxer
Sarah Dawn Finer - Kärleksvisan
Agnes & Björn Skifs - When you tell the world you're mine
Loulou Lamotte - Love me still
Louise Satara - Love me still (originalet)
The bittersweets - When the world ends
Sven Ingvars - Juninatten
Yiruma - River flows in you
One hour music - Song for Sienna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0