OS i Kina, inte om jag fick välja.

Jag vill börja med att skriva, SANNA KOM HEM!
Och nu börjar inlägget på riktigt :)

Sen jag skrev sist har det inte hänt mycket alls. Har varit på sjukhuset hos Leif varje dag typ.. sen har jag bara slappat framför OS med mamma och krister (fast han satt mest här framför datorn, men ändå). Jag vet inte vad ni alla andra tycker, men OS för mig är friidrott. Allt annat är sånt man ser jämt, eller aldrig :p
Som fotboll liksom, det kan man ju se typ när som helst.. och typ.. rodd, det visas ju typ aldrig på tv. :p Fast jag tycker att Lassi Karonen är en kille hela sverige ska hylla. Jag själv har aldrig hört talas om han innan OS, också visar det sig att han är en av dom få som faktiskt kan ta hem en guldmedalj till sverige. Så, HEJA LASSI!

Sen har jag en sak att säga om själva OS. Hur fan kan man låta en sån stor grej få vara i ett land som Kina? Det känns som att dom kör på lite dubbelmoral faktiskt. OS ska vara ett spel som ska stå för fred och vänskap... HUR FAN KAN MAN DÅ HA DET I KINA? :O Ni förstår nog varför jag reagerar på det. Om inte.. Kina behandlar sitt folk som skit. FY PÅ KINA!

Sen har jag en till sak om kina.. Visst är det okej att låta 15 åringar vara med och tävla om det är nog bra. Men inte kan man låta en 15 åring vara med och tävla som väger 28kg!!!! Alltså, nej.. jag finner inga ord.

Nu ska jag lägga mig. Natti natti, och heja sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0