skallröntgen och ryggmärgsprov.

Igår var jag på sjukhuset hela dagen.. efter att doktorn på akuten i måndags bestämde att jag skulle göra en skallröntgen och ta ett ryggmärnsprov var det nu dags.. Jag och mamma åkte in vid nio till barnakuten och vid halv tio hade jag en nål i handen samt hade redan tagit blodprov. Men sen var det bara att vänta.
klockan gick och magen skrek mer och mer efter mat.. men Nej, det fick jag ingen. Kvart över ett(eller var det två?) fick jag tid upp till skallröntgen. Och herre, det var inte kul. Jag fick ett medel in i blodet som skulle visa blodkärlen i huvudet.. men det där medlet gjorde så att jag fick svårt att andas, så jag fick panik där inne i maskinen. Och eftersom att jag började gråta blev det ännu svårare att andas.. men jag lugnade ner mig efter att tag så att dom kunde fortsätta.
När det ändligen var klart gick vi ner till akuten igen och väntade på att få svar på röntgen. Jag hoppades faktiskt på att dom skulle hitta någonting, så att jag skulle slippa att göra ryggmärgsprovet.. men nej då, det var ingenting som syntes så det var bara att dra sig vidare till nytt rum. Eftersom att jag var så nervös fick jag lugnande innan det var dags.. Men det hjälpte ju inget vidare. Jag har nog aldrig gråtit så mycket på en dag som jag gjorde igår. Kalla mig mesig, men att ta ryggmärgsprov var INGEN höjdare. Det gjorde så jäkla ont. Det var som att gon körde in en kniv i ryggen på mig, fast att det bara var en liten nål.
Och idag har jag mer ont i ryggen än huvudet.. plus att jag måste vara hemma. Jag vill verkligen till skolan, för att vara hemma suger. Men imorgon åker jag även om det gör lika ont.

Nu ska jag se om jag kan lägga mig ner ett tag, för oj vad jag är trött.
Tjing tjing.

Kommentarer
Postat av: cubism

lät inte som någon trevlig dag..

2008-10-22 @ 19:55:48
URL: http://cubism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0