Pippi Longstocking

Jag läste nyss syrrans blogg, och såg att Rebecca hade kommenterat med namnet "Pippi som åker skridskor i lollos kök". Och nu tänkte jag att jag skulle förklara vad hon menar med detta :)
Detta var för kanske 10 år sen, Louise och Rebecca skulle vara ensamma hemma för första gången i vår lägenhet när jag mamma pappa och brorsan åkte någonstans (minns inte vart). När vi kommer hem märker mamma att det är såpa på golvet i hallen och köket. Louise och Rebecca hade alltså inspireras av pippi och "åkte skridskor" på golvet. Tror ni att de fick vara hemma själva efter det på ett tag? HAHA NEJ!
Visst är det kul när man tänker tillbaka på alla knäppa grejer man själv eller någon i familjen har gjort?
Louise och Rebecca hade sina busiga stunder tillsammans, och jag fick aldrig vara med. Snällt va? haha.

Men nu tänkte jag vara lite djup och tala om för er två att jag har alltid sett upp till er. Och jag lär nog alltid att göra det. Även om Rebecca nu mer bor i stockholm, så känns det ändå som att hon är en del av familjen Teimar. Men det blir väl så när man växer upp tillsammans.
Båda två har alltid gått sin egen väg, och skitit i vad andra tycker. Det tycker jag visar att ni är starka individer och kommer att komma långt i livet.
Fortsätt att köra på samma spår, och låt aldrig någon förstöra det för er.


Kommentarer
Postat av: mom

Det är liiiite mer än 10 år sedan. Sådär 13 år tror jag bestämt. Pok

2009-10-23 @ 14:57:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0