En helg i filipstad

Det har inte varit mycket till bloggande nu under några dagar, men jag har varken haft tid eller lust. Har spenderat helgen i filipstad. Kände att det var dags att hälsa på hos pappa, och då kunde jag lika gärna slå två flugor i en smäll eftersom att det var oxhälja denna helgen.
Jag har haft det riktigt mysigt där uppe faktiskt. Dock har jag ont i kroppen, för det blev ändå en hel del gåing under de tre dagarna på marknaden. Och smart som jag är så tänkte ju inte jag på det när jag packade, så jag hade med mig ett par klackar och ett par helt utan klack (skor alltså). Men skit samma, man är bara ung en gång.
Jag fick mig 14 par strumpor, marknadsgodis (det är två måsten på en marknad) och en skit snygg klocka. Kvaliteten kanske inte är den bästa, men det skiter jag i. För den var både billig och snygg, och det gillar jag!
Det bästa med hela vistelsen var nog hemresan, och nu tänker säkert ni "men vadå, hade hon inte roligt?".. Men det är inte det, för det hade jag verkligen! Grejen är den att pappa körde hem mig, på motorcykeln! Och jises vad det var häftigt! Men efter nästan 7 mil på en mc blev kroppen lite stel. Det kändes som att jag gick som någon som hade skitit ner sig när jag gick av. HAHA!
Men det struntar jag i, för fan vad det är härligt att åka motorcykel! Jag kände mig som ett litet barn som ser tomten för första gången där bak, lite rädd men samtidigt otroligt lycklig. Och efter bara någon minut tog den lyckliga känslan över, så då kunde jag bara sitta och njuta. Och tro mig, det gjorde jag!
Så vem vet, kanske skaffar jag mig också en motorcykel någon gång i livet...

Förresten, jag har hittat en skit bra artist. Daniel Merriweather heter han, skit bra! För mig är han helt ny, eller det var en låt på albumet jag kände igen. Men jag har nog aldrig hört hans namn förut. Iaf inte lagt det på minnet. Hörde låten "Red" från albumet Love & War på radion när vi åkte hem ifrån norge, och sökte på den så fort jag kom hem. Och sen dess är det allt jag lyssnar på.

 Min nya klocka, är den inte ursnygg? (hehe, vad rolig jag kan vara)

Kommentarer
Postat av: Barbro

Trevligt att du kom hälsade på! Synd man jobbade fm men då fick du lite egentid med pappa o pappa fick lite egentid med dig, mysigt.

Kram från Barbro

2009-09-07 @ 09:24:26
Postat av: Pappa!

Det blir nog fler turer på Mc,n nästa sommar ska du se. Jag övningskör hjärna med dej om du vill

ta mc kort.

Tack för en trevlig helg!

Knutten

2009-09-07 @ 14:07:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0