Kuckeliku

Det känns ju lite onödigt att vara uppe med tuppen när man inte börjar förrän 12.30, men har man ett fönster som gråter gult vatten får man offra sig. Nu har i alla fall snubbarna från Willhem varit här. Om dom gjorde någonting åt det? Nej, självklart inte. Jag får helt enkelt avvakta och se. Skulle det komma in mer vatten får dom komma hit igen, och då bryter dom upp och tittar ordentligt.
 
Igår vad jag på årets första julmarknad. Väldigt mysigt, men väldigt kallt! Trodde på riktigt att tårna skulle trilla av ett tag... Kanske inte världens bästa idé att ta på sig converse, men jaja. Det är lätt att vara efterklok! Vi var i alla fall på Orrholmen där den årliga julyran gick av stapeln. Har inte varit där på flera år, och när jag minns tillbaka på när jag var där sist så har jag för mig att det var mycket större. Massa stånd och roliga saker. I år däremot fanns det inte mycket att hänga i granen, om man säger så. Allt som allt var där kanske 10 stånd, och ingenting att ha! Men det var trevligt ändå.

Idag väntar en kort skoldag som sagt, går bara 12.30 till 15.30. Under de tre timmarna ska jag fortsätta att skriva på min allra sista skoluppgift. Har inte kommit så långt ännu, så känner mig lite stressad. Men det ska nog gå bra ändå, jag får skriva så pennan glöder under den här veckan.
 
Till någonting helt annat, för jag funderade lite igår och insåg hur dum man är ibland. I alla fall är jag det...
När man känner sig lite nere, eller är ledsen, varför ska man då pina sig själv med att lyssna på deppig musik? Det är ju inte direkt så att man blir på bättre humör av att lyssna på Melissa Horn eller Adele, som hamnade på min lista igår när jag skulle sova. Visst kan det vara skönt att lyssna på den musiken ibland, för dom båda är väldigt duktiga både låtskrivare och sångerskor. Men det är ju inte vidare smart, kan jag tycka... Jaja, strunt samma! Man kan ju inte vara smart hela tiden.
Nu ska jag dra på lite GLAD musik och börja göra mig redo för dagen.
Ha en fantastisk dag i solen kompisar, för det ska jag ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0